Friday, January 15, 2016

Apa lagi ultrakiasu mahu?

Adakah orang Melayu melakukan kezaliman pada orang lain? Kita kongsi negara ini dari segi kerakyatan, hak dan apa yang menjadikan negara ini pelbagai kaum adalah orang Melayu.

Jika orang Melayu tidak bersetuju akan perkara itu, negara ini tidak akan wujud pelbagai kaum dan prinsip pelbagai kaum berpegang pada toleransi dan hidup bersama dengan menerima kebebasan beragama di mana orang Melayu akan hidup harmoni bersama bangsa lain.

Semasa zaman Nabi Muhammad S.A.W, sejarah kaum Arab iaitu kekuatan orang Quraisy yang tidak memeluk Islam dan mengikut ajaran Nabi Muhammad, mereka tetap melindungi baginda jika dalam bahaya kerana mereka tidak melakukan kezaliman pada orang lain.

Di Indonesia nak pakai nama Cina tidak boleh, di England nak buka sekolah Cina tak boleh, di Malaysia boleh kalau itu berlaku itu perkauman tapi perkauman dipandu oleh agama.

Orang Melayu mesti menjaga keamanan, hak, maruah, agama, Raja dan budaya orang Melayu.

Jika orang melayu tidak ada rasa perkauman, mereka adalah golongan Melayu pada jasad sahaja tetapi rohnya sudah tidak ada.

Sikap guru Cina yang menghalau guru-guru Melayu satu tamparan hebat kepada bangsa Melayu. Orang Melayu jangan sesekali di cabar kerana sejarah Amuk pasti berulang. Kita sudah lama bersabar dan beri muka.

Apa lagi mereka mahu?
Apa lagi Cina mahu?

No comments:

Post a Comment