Tuesday, January 13, 2015

Salah Siapa Melayu di gelar Anjing dan khutbah di Hina?




Zi Wong Liang Derek yg mengatakan Melayu anjing dan mencadang nama Malaysia di tukar kepada New South China . Eric Paulsen pula menghina khutbah Jumaat dengan mengaitkan khutbah Jumaat mempromosi ekstrimis. Satu persatu penghinaan oleh pihak chauvinis melalui pelbagai fitnah dan kontroversi di lakukan.

Mari kita lihat menelusuri penghinaan golongan kafir dan juga orang Islam yang menghina agama Islam. Pada 4 November tahun 2000 sebuah artikel yang bertajuk "Let Islam Lead The Way With Its Progressive View On Sexuality" dalam akhbar NST yang ditulis oleh Farish Noor menyebut, "The fact that Prophet had several wives and was known to have had sexual relation with 15 women, with included the concubine Rayhana who remained non Muslim all her life is proof of the humanity of the prophet". (Fakta bahawa Nabi mempunyai beberapa orang isteri dan diketahui telah mengadakan hubungan seks dengan 15 wanita termasuk seorang gundik bernama Rayhana yang tidak Islam sehingga akhir hayatnya adalah bukti mengenai sifat kemanusiaan Nabi).

Akhbar yang sama melalui penulis yang sama telah memuatkan artikel bertajuk "The Myth Surrounding the Islamic State" (NST 1 Disember 2001) :

"The Prophet himself, in his specific historical context, was a tribal leader, and so the early oath of a allegiance given to him were given as atribal leader than just a religious leader" (Nabi sendiri dalam konteks sejarahnya adalah seorang pemimpin suku liar - tidak bertamadun - dan oleh kerana itu ketaatan awal kepada Nabi diberi kerana Nabi adalah pemimpin suku lebih daripada pemimpin agama)


Adakah ini desakan terhadap fenomena 'kebebasan bersuara' yang di laung oleh pihak sekular , plurarisme dan liberalisme ?

"We must not allow freedom of speech to be used as a cover to insult religion." (Kita tidak harus membenarkan kebebasan bercakap untuk digunakan sebagai permulaan untuk menghina agama)


Begitupun sikap yang sejalan dengan al Quran sebagaimana yang ditunjukkan apabila menghadapi orang-orang jahil, ialah :

"Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini" - Surah Al Furqan:63

Dr. Yusuf al Qardhawi pernah berkata , "Kami bukanlah (umat yang gemar) memulakan provokasi dan juga tentangan, sebaliknya kami adalah umat yang sejahtera (Salam) dan perkataan 'Salam' merupakan antara nama-nama Allah yang suci dan ditinggikan."

Umat Islam pernah dikejutkan lagi dengan satu trailer pendek oleh musuh-musuh Islam yang menghina batang tubuh mulia Baginda S.A.W. Trailer ini telah dimuat naik di dalam laman youtube pada 2 Julai 2012 yang lalu, dan kemudian syarikat google menegaskan untuk tidak membuang video tersebut untuk terus menjadi paparan bagi sesiapapun yang melayari internet.

Selaku seorang Muslim, isi kandungan yang dipaparkan di dalam video yang berdurasi 14 minit ini hanya mendatangkan kemarahan di dalam diri umat Islam. Video ini sekali lagi telah menghina Baginda Nabi S.A.W dengan perwatakan sebagai seorang lelaki yang womanizer - 'gila perempuan'. Bukan itu sahaja, bahkan individu yang terlibat dalam menghasilkan video ini turut menghina al-Quran dan Para Sahabat R.A.H. Antara skrip yang digunakan di dalam video ini adalah ;

“My age has exceeded 120 years and the all my young life, I have not seen such a murderers against Muhammad. He kills men, captures women and children…”

Kemudiannya wanita tua itu diseksa dengan cara yang sungguh mengaibkan dan sangat bertentangan dengan syariat Islam dan juga peribadi Nabi S.A.W. Sebagai umat Islam kita wajib cakna dan rasa marah dengan isu yang dipermainkan oleh pihak-pihak tertentu ini. Filem ini telah dihasilkan sepenuhnya oleh Sam Bacile dengan paparan Islam sebagai agama kebencian. Menurutnya dia mendapat suntikan dana sebanyak $5 juta daripada 100 penderma Yahudi.

Filem yang melabel Baginda S.A.W sebagai ‘fraud, a womanizer and a madman’ ini telah mencetuskan kemarahan umat Islam di beberapa negara Timur Tengah seperti Mesir dan Libya. Rakyat Mesir dilaporkan telah mengadakan perarakan beramai-ramai ke kedutaan US di Kaherah dengan laungan “Say it don’t fear. Their ambassador must leave”.

Persoalannya kenapa Islam semakin di hina di Malaysia setelah di hina dengan hebatnya di persada dunia ? Persoalannya kenapa Melayu di gelar anjing di tanah air sendiri ? Adakah salah kita kerana tidak memberi kefahaman kepada golongan kafir ? Adakah salah kita berpecah-belah sehingga di lihat kerdil dan lemah ? Adakah salah kepimpinan yang di lihat "penakut" , "lembab" dan "pilih bulu" dalam melakukan pendakwaan walaupun pelbagai laporan polis di buat ? Adakah salah kepimpinan yang mempelopori budaya barat seperti "Zumba" , K-Pop dan pelbagai lagi budaya barat hingga melunturkan budaya timur Melayu Islam ? Lebih banyak persoalan akhirnya akan membawa kesimpulan bahawa kita semakin lemah dan di hina akibat perpecahan demi perpecahan yang menyebabkan Melayu Islam di pandang sebelah mata dan menjadi minoriti dalam membuat keputusan. Siapa Melayu Islam tanpa kuasa ?

Bangkitlah wahai Melayu Islam !

Bangkitlah anak bangsa demi agama , bangsa dan tanah air !

Belajar terus Belajar 

Salam Perjuangan !

1 comment: